Resepi Waffle Rangup Simple

Resepi waffle rangup simple practice, resepi waffle rangup simple nursing, resepi waffle rangup simple syrup, resepi waffle rangup simple interest, resepi waffle rangup simple tire, resepi waffle rangup simplehuman, resepi waffle rangup simple present, resepi waffle rangup maksud, resepi waffle rangupaduddi, resepi waffle rangup, resepi waffle chef wan, resepi waffle simple,

Apabila teringin untuk menikmati hidangan waffle yang enak, namun tidak ingin menghabiskan waktu untuk membuatnya, berikut adalah resep mudah untuk membuat waffle guna Mini Waffle Maker dari Shopee:

Bahan-bahan:

  • 1 cawan tepung serba guna
  • 2 sudu besar gula pasir
  • 1/2 sudu kecil garam
  • 1 sudu besar baking powder
  • 1/2 cawan susu segar
  • 1/2 cawan air suam-suam kuku
  • 1/3 cawan minyak sayuran
  • 1 telur besar, dipukul rata
  • 1 sudu kecil ekstrak vanila

Langkah-langkah:

  1. Campurkan tepung serba guna, gula pasir, garam dan baking powder dalam mangkuk besar dan aduk rata.
  2. Dalam bekas lain, campurkan susu segar, air suam-suam kuku, minyak sayuran, telur yang telah dipukul rata dan ekstrak vanila. Aduk rata hingga campuran homogen.
  3. Campurkan campuran basah ke dalam campuran kering sedikit demi sedikit sambil diaduk rata hingga menjadi adunan homogen.
  4. Letakkan adunan sebanyak dua sudu kecil dalam sudu pengukur waffle maker. Panggang selama 3-5 minit atau hingga waffle berubah menjadi keperangan.
  5. Ulangi langkah 4 hingga habis.
  6. Siap untuk disajikan dan dinikmati!

Hidangkan waffle dengan butter, sirap Maple atau apapun topping yang diinginkan!

Jangan lupa untuk membersihkan Mini Waffle Maker setelah digunakan. Waffle maker ini mudah dibersihkan dengan hanya mengelapnya dengan kain basah. Simpan waffle maker di tempat kering dan jauhkan dari area yang terkena air. Selamat mencuba dan menikmati waffle yang enak!

Resepi Waffle Rangup Simple

If you are searching about Resepi sambal bilis rangup (macam orang duk jual) bidadari.my, you've came to the right page. We have pictures like Pecah rahsia resepi waffle rangup di luar dan lembut di dalam waffle, chef obie kelas masakan 1001 info & resepi resepi waffle coklat, resepi waffle rangup dari dapur kak tie. Here you go:

Chef obie kelas masakan 1001 info & resepi resepi waffle coklat, resepi waffle mudah guna mini waffle maker shopee jew youtube

Cara membuat waffle simple kumpulan tips. Resepi sedap rangup kedai macam enak saji mudah nom bidadari keping resipi. Pecah rahsia resepi waffle rangup di luar dan lembut di dalam waffle. Waffle rangup resepi minyak masak tepung sedap adunan sumarz naik lembut cookpad. Waffle resepi rangup. Resepi waffle rangup dari dapur kak tie. Resepi waffle mudah guna mini waffle maker shopee jew youtube


Also read:

    .