Resepi Kerabu Jantung Pisang Simple

Resep sayur jantung pisang, resepi kerabu taugeh kerang, resepi kerabu jantung pisang, resep sayur jantung pisang, resep gulai jantung pisang, khasiat jantung pisang untuk kesehatan, resepi kerabu maggi thai, resepi kerabu sotong, resepi kerabu taugeh,

Suka Duka Kehidupanku ReSePi KeRaBu JaNTuNG PiSaNG N TaUGeH

KeRaBu JaNTuNG PiSaNG N TaUGeH

KeRaBu JaNTuNG PiSaNG N TaUGeH, sejenis salad tradisional yang terkenal di Malaysia. Salad ini kaya dengan nutrisi dan sangat mudah dan cepat untuk disediakan. Ia sesuai dimakan ketika cuaca panas kerana ia menyegarkan dan memberikan tenaga sepanjang hari.

Bahan-bahan

  • 1 biji jantung pisang
  • 1 paket kecil taugeh
  • 1 biji bawang besar
  • 1 cili padi
  • secubit garam
  • 1 anyir limau nipis
  • 1/2 cawan kacang tanah goreng
  • 2 ulas bawang putih

Cara-cara

  1. Panaskan oven dengan suhu 350 darjah Fahrenheit. Kemudian renehkan kacang tanah dalam air selama satu jam.
  2. Buang kulit kacang dan simpan dalam kuali. Tambah sedikit minyak dan garam dan kacau hingga kacang menjadi rangup. Angkat dan ketepikan.
  3. Cuci jantung pisang dan potong nipis nipis sesuai selera.
  4. Cuci taugeh dan potong pendek pendek.
  5. Rebus jantung pisang dan taugeh sehingga empuk. Sukatan air adalah 1/4 cawan. Angkat dan toskan.
  6. Tumbuk bawang putih, cili padi dan garam hingga lumat. Tambah air limau nipis dan kacau sebati.
  7. Campurkan jantung pisang dan taugeh dalam mangkuk besar. Tambahkan perahan bahan tumisan tadi dalam mangkuk dan gaul rata-rata.
  8. Hiasan dengan kacang tanah goreng dan bawang besar yang telah dihiris.
  9. Sedia untuk dihidangkan.

KeRaBu JaNTuNG PiSaNG N TaUGeH adalah salah satu hidangan yang saya suka masak setiap kali saya ingin mengisi perut dengan cepat dan sihat. Salad ini sangat memuaskan dan harus dicuba oleh semua orang. Ia adalah pilihan terbaik untuk mereka yang ingin hidangan yang cepat dan mudah untuk disiapkan. Selamat mencuba!

Resepi Kerabu Jantung Pisang Simple

If you are searching about Kerabujantungpisang magicalips, you've came to the right place. We have pics like Untung siapa yang makan jantung pisang. ini 3 khasiat jantung pisang!, resepi kerabu jantung pisang / resepi kerabu jantung pisang kelantan, kerabu jantung pisang yang sedap azie kitchen. Here you go:

Untung siapa yang makan jantung pisang. ini 3 khasiat jantung pisang!, kerabu jantung pisang semudah abc dan sedap diratah begitu sahaja

Jantung pisang resepi kerabu wanista masak. Untung siapa yang makan jantung pisang. ini 3 khasiat jantung pisang!. Resepi kerabu jantung pisang / resepi kerabu jantung pisang kelantan. Lemak resepi jantung membuka sedap selera. Resepi kerabu jantung pisang utara ditaarufe. Pisang jantung kerabu resepi kitpramenulis sedap sahaja begitu semudah diratah yang lamanya antaranya dimiliki manfaat. Pisang jantung resepi kerabu taugeh duka suka kehidupanku


Also read:

.