Resepi Bihun Goreng Vietnam

Resepi bihun goreng vietnam vets, resepi bihun goreng special, resepi bihun goreng singapore, resepi bihun goreng, resepi bihun singapore sedap, resepi bihun tomyam, resepi bihun siam, resepi bihun kari ayam, resepi bihun singapore hanieliza,

Siang hari yang riang ini, saya ingin memperkenalkan salah satu hidangan popular yang menjadi buah mulut di Singapura, iaitu Bihun Goreng Singapore yang pastinya mengenyangkan dan sedap untuk dihidangkan di rumah. Sajian ini mampu memukau selera siapa saja yang mencobanya. Berikut adalah resepi dan cara-cara yang boleh anda ikuti:

Bahan-Bahan:

1. 250g bihun

2. 250g udang

3. 2 biji telur

4. 1/2 cawan kacang panjang (dihiris halus)

5. 1/2 cawan kobis (dihiris halus)

6. 1/4 cawan minyak

7. 3 ulas bawang merah

8. 2 ulas bawang putih

9. 2 sudu besar sos tiram

10. 1 sudu besar sos cili

11. Garam dan bahan perisa secukup rasa

Cara-cara:

1. Rendam bihun dalam air panas selama 10 minit hingga lembut lalu toskan airnya.

2. Ketepikan bihun sementara dan ambil sebiji telur dan pukul rata.

3. Tuangkan telur ke dalam wajan dan biarkan ia memenuhi keseluruhan wajan.

4. Biarkan telur itu masak dan keluarkan dari wajan. Letakkan di bahagian hujung pinggan.

5. Tumis bawang merah, bawang putih dan bahan-bahan yang telah dihiris halus (kacang panjang dan kobis) dalam minyak yang telah dipanaskan.

6. Tambahkan udang dan bihun yang telah direndam tadi ke dalam kuali.

7. Campurkan sos tiram dan sos cili ke dalam kuali.

8. Masukkan garam dan perisa secukup rasa.

9. Kacau rata seluruh campuran bahan tadi hingga sebati dan kacau selama 5 minit hingga bihun boleh dimakan.

10. Hidangkan Bihun Goreng Singapore yang sedap ini di atas pinggan dan letakkan telur yang tadi dimasak di hujung pinggan sebagai hiasan.

Bihun Goreng Singapore adalah makanan yang sangat sesuai dihidangkan ketika berada di rumah dan anda dapat memasaknya dengan cepat dan mudah. Sajikanlah resipi yang saya kongsikan ini kepada rakan-rakan dan keluarga terdekat segera, dan tanyalah mereka samada mereka merasakan bahawa makanan yang anda hasilkan tadi enak dan memuaskan. Pasti hasilnya akan memuaskan setiap kali, dan siapa sahaja akan suka dengan cita rasanya yang unik yang dihasilkan dari kombinasi bahan-bahan yang menyelerakan ini.

Jangan terlalu risau jika anda baru sahaja memasak atau mencuba resepi ini kerana ia adalah resepi yang sangat mudah dan cepat untuk dibuat tanpa sebarang rintangan yang mana-mana. Nak mencuba? Mari kita masak!

Resepi Bihun Goreng Vietnam

If you are looking for Mamadee's kitchen bihun goreng singapore, you've came to the right web. We have images like Resepi bihun goreng sedap – chef@home, cara untuk membuat bihun goreng kampung yang memenuhi citarasa anda, resepi bihun goreng blackpepper • resepi bonda. Here it is:

Cara untuk membuat bihun goreng kampung yang memenuhi citarasa anda, mamadee's kitchen bihun goreng singapore

Resepi bihun goreng blackpepper • resepi bonda. Cara untuk membuat bihun goreng kampung yang memenuhi citarasa anda. Resepi bihun goreng udang meletop punya sedap – resepi.my. Resepi bihun goreng singapore viral bidadari.my. Bihun goreng resepi hoon senang cepat saji sedap iluminasi paling bidadari azie galeri. Resepi bihun goreng sotong sedap. Goreng bihun resepi sedap sotong hoon babab mudah resipi tomyam meehoon dijadikan sarapan salam sejahtera


Also read:

.