Resepi Roti Jala Lembut Tanpa Telur

Resepi roti jala lembut tanpa telur dadar, resepi roti jala lembut tanpa telur bebek, resepi roti jala lembut tanpa tergesa, resepi roti jala lembut tampa, resepi roti jala lembut tanpa ampun, resepi roti jala lembut sampai ke petang, resepi roti jala chef wan, resepi roti jala kari ayam, resepi roti jala tanpa telur, resepi roti sarang lebah paling sedap, resepi roti sosej,

Sambutan hari raya semakin hampir dan pastinya kita semua sibuk mencari resepi baru untuk disajikan pada keluarga dan sahabat-sahabat kita. Kali ini, saya ingin berkongsi resepi roti jala tanpa telur yang sangat lembut, yang pasti akan memukau selera ramai.

Gambar

Bahan-Bahan:

  • 1 cawan tepung gandum
  • 1 sudu teh garam
  • 1 1/4 cawan air suam
  • 1/4 cawan minyak sayur

Cara-Cara:

  1. Ambil segelas tebal dan campurkan semua bahan di dalamnya. Gaulkan kesemua bahan hingga sebati dan tidak ada ketulan tepung.
  2. Sortirkan inti sarung tangan dan masukkan adunan ke dalamnya. Pastikan bahagian ujung sarung tangan kukuh dengan ikatan yang ketat.
  3. Letakkan periuk atau penggorengan dengan api sedang. Selepas itu, tuangkan sedikit adunan ke dalam periuk atau penggorengan menggunakan sarung tangan teknik. Jangan terlalu banyak atau nipis.
  4. Biarkan adunan kukus hingga masak kekuningan. Selepas itu, keluarkan sarung tangan teknik dan gulungkan roti jala yang sudah cukup masak itu.
  5. Sejukkan dan sedia dihidangkan bersama kari dan acar buah-buahan.

Bukan hanya roti jala ini sedap dan lembut, tetapi ini juga merupakan resepi tanpa telur yang sesuai untuk mereka yang mengalami alergi telur. Saya harap anda dapat mencuba resepi ini dan berkongsi kepada keluarga dan sahabat-sahabat anda. Selamat mencuba!

Resepi Roti Jala Lembut Tanpa Telur

If you are searching about Resepi roti jala lembut simple sedap mudah tanpa telur, you've visit to the right web. We have images like Roti jala tanpa telur & kuah durian fiza's cooking, ♥♥♥dunia cinta kami♥♥♥ roti jala tanpa telur, resepi roti jala tanpa telur kelembutan berpanjangan walaupun telah. Here it is:

♥♥♥dunia cinta kami♥♥♥ roti jala tanpa telur, resepi roti jala tanpa telur kelembutan berpanjangan walaupun telah

Resepi roti jala tanpa telur kelembutan berpanjangan walaupun telah. Roti jala tanpa telur & kuah durian fiza's cooking. Resepi roti jala tanpa telur kelembutan berpanjangan walaupun telah. Berpanjangan kelembutan jala telur roti resepi semalaman. Jala telur roti resepi kelembutan berpanjangan. Resipi roti jala tanpa telur oleh shazrina cookpad. Jala roti telur tanpa resepi cawan yanashaiful


Also read:

.