Resepi Masakan Ayam Sihat

Resepi masakan ayam mudah, resepi masakan isi ayam, resep masakan dari ayam, resep masakan dengan ayam, resepi masakan ayam dan daging, resep masakan ayam indonesia, resepi masakan ayam dan daging, resepi masakan ayam mudah, koleksi resepi masakan ayam, resepi masakan ikan, resepi masakan udang, resepi masakan terkini,

Adakah anda sentiasa mencari resipi masakan sihat untuk keluarga anda? Jangan risau! Anda berada di tempat yang betul! Mari kita kongsi resipi yang memang sesuai untuk kesihatan keluarga anda.

Ayam Limau Purut & Ketumbar

Bahan-bahan:

  • 500g ayam (dipotong kecil)
  • 2 sudu besar minyak zaitun
  • Bawang putih (diketuk)
  • Bawang Holland (dihiris)
  • 2 sudu besar kicap pekat
  • 1 sudu teh serbuk ketumbar
  • 1/2 sudu teh serbuk kunyit
  • Garam (secukup rasa)
  • 2 tangkai daun ketumbar
  • 1 biji Limau Purut

Cara-cara:

  1. Panaskan minyak zaitun dan tumis bawang putih dan bawang Holland sehingga lepas bau.
  2. Tambah ayam dan kacau rata.
  3. Tambah kicap, serbuk ketumbar, serbuk kunyit dan garam.
  4. Kacau rata dan masak sehingga ayam masak.
  5. Taburkan daun ketumbar dan limau purut dan kacau sebentar.
  6. Angkat dan sedia untuk dihidangkan.

Ayam Limau Purut & Ketumbar adalah hidangan yang kaya dengan rasa dan aroma. Selain mudah untuk disediakan, hidangan ini juga amat sesuai untuk sesiapa yang ingin memperkukuhkan sistem pertahanan tubuh. Siapa kata makanan sihat tidak boleh sedap?

Kelebihan Ayam Limau Purut & Ketumbar

Ayam Limau Purut & Ketumbar mengandungi beberapa nutrisi yang penting seperti protein, vitamin dan mineral. Dalam 100g ayam, terdapat kira-kira 31g protein, ia membantu membina tisu dan sel baharu. Selain itu, nutrisi yang terdapat dalam ayam termasuk zink, selenium, vitamin B dan K yang membantu mengekalkan kesihatan badan.

Semoga resipi ini dapat menjadi kegemaran keluarga anda dan membantu meningkatkan kesihatan keluarga anda. Amat disarankan untuk berehat secukupnya dan mengekalkan gaya hidup sihat untuk menjaga kesihatan tubuh. Selamat menyelametkan!

Resepi Masakan Ayam Sihat

If you are searching about Resepi masakan sihat dan mudah sukesihatkah, you've visit to the right web. We have images like 6tropin resepi tips memasak ayam yang sihat, resepi masakan ayam yang ringkas, mudah & sedap!, ketahui pelbagai teknik dan gaya masakan sihat untuk keluarga anda. Read more:

Nak cepat kurus sebelum raya? boleh cuba 9 resipi masakan ayam ini, pin on resipi warisan

Pin di resepi ayam. Ayam resepi rasa sedap masakan resipi masak aneka heong berasaskan isi kk ringkas mulut pencuci russan. 6tropin resepi tips memasak ayam yang sihat. 10 koleksi resepi masakan ayam mudah dan cepat bella. Resepi masakan koleksi masak kicap goreng. Pin on recipes malaysian. Nak cepat kurus sebelum raya? boleh cuba 9 resipi masakan ayam ini


Also read:

.