Resepi Ayam Dominos Air Fryer

Resepi ayam dominos order, resepi ayam domino s, resepi ayam dominos promo, resepi ayam dominos near, resepi ayam dominos corporate, resepi ayam dominos games, resepi ayam masak kicap, resepi ayam goreng kfc, resepi ayam goreng berempah, resepi ayam panggang, resepi ayam paprik,

Mari nikmati satu lagi hidangan yang menyelerakan, iaitu resipi Ayam Panggang Ala Dominos yang kami kongsikan di sini. Ia adalah versi mesra ekonomi, jadi anda tak perlu risau mengenai perbelanjaan yang tinggi. Pastinya ia adalah satu hidangan yang sangat tidak biasa yang anda boleh cuba sendiri di rumah.

Bahan-bahan yang Diperlukan:

Untuk Ayam Panggang:

  • 4 ketul ayam tanpa kulit
  • 1 sudu kecil garam
  • 1/2 sudu kecil serbuk kunyit
  • 1/4 sudu kecil serbuk lada hitam
  • 1 camca besar sos BBQ

Untuk Sos Tomato:

  • 1/2 tin kecil tomato dice
  • 1 biji bawang besar dipotong halus
  • 2 ulas bawang putih dipotong halus
  • Garam dan gula secukup rasa
  • 1 camca besar minyak masak

Cara-cara Memasak:

1. Ayam:

  1. Masukkan ayam ke dalam bekas dan gaulkan dengan garam, serbuk kunyit dan serbuk lada hitam. Biarkan beberapa saat.
  2. Bakar ayam hingga masak dan kemudian sapukan sos BBQ di atas ayam.

2. Sos Tomato:

  1. Tumis bawang besar dan bawang putih dengan minyak masak sehingga naik baunya.
  2. Masukkan tomato dice dan tunggu sehingga ia menjadi lembut.
  3. Tambahkan garam dan gula secukup rasa dan kemudian blender sebati.
  4. Sos Tomato pun siap!

Kini, anda boleh mula menerapkan hidangan yang dihasilkan dengan menyiapkan sos tomato dahulu. Kemudian letakkan ayam panggang ke dalam pinggan dan taburkan sedikit garam di atasnya. Seterusnya, tuangkan sos tomato di atas ayam panggang agar ia lebih lezat! Selamat mencuba!

Ini adalah satu hidangan yang pasti akan menjadi menu kegemaran anda saat ini. Ayam Panggang Ala Dominos yang amat sedap! Selain itu, ia adalah satu hidangan yang sangat ringkas dan mudah alih. Anda juga boleh membawa hidangan ini ke mana-mana sahaja anda pergi, sama ada di dalam beg pejabat atau pun untuk acara di rumah.

Semoga anda terhibur dengan resipi baharu kami ini dan jangan lupa untuk mencubanya! Anda juga boleh membahagikan resipi ini dengan rakan-rakan anda agar mereka dapat mencubanya sendiri. Jangan lepaskan peluang untuk dapatkan pengalaman masakan yang tidak biasa ini!

Resepi Ayam Dominos Air Fryer

If you are looking for Resepi dan cara untuk membuat ayam panggang ala dominos – my resepi, you've came to the right place. We have pics like 4 resepi ayam dimasak secara air fryer yang lazat, mudah disediakan dan, resipi ayam bakar diet resep ayam bakar teflon diet yang sempurna, cara makan madu bawang madu menakjubkan wow kolesterol menurunkan. Read more:

Resipi ayam bakar diet resep ayam bakar teflon diet yang sempurna, 4 resepi ayam dimasak secara air fryer yang lazat, mudah disediakan dan

Resipi ayam panggang ala domino's padu. mudah, sedap & jadi rebutan. 4 resepi ayam dimasak secara air fryer yang lazat, mudah disediakan dan. Ayam resepi panggang. Ayam resepi panggang sedap dominos bakar resipi paling cara padu caranya kongsikan anak keluarga perap domino rebutan gitu. Resepi ayam panggang ala dominos paling simple & sedap sangat. wanita. Resipi ayam bakar diet resep ayam bakar teflon diet yang sempurna. Resepi ayam panggang air fryer – resepi air fryer


Also read:

.