Resepi Mee Kari Nyonya Che Nom

Resepi mee kari che nom, resepi mee kari simple, resepi mee kari chinese style, mee kari atau mi kari, mee kari atau mi kari, resepi kari kepala ikan nyonya, resepi mee kari che nom, resepi mee kari, resepi mee, resepi mee goreng mamak, resepi mee kari simple,

Selamat datang ke hidangan keluarga, kali ini kita akan berkongsi Resepi Mee Kari Special. Pada hari yang panas ini, tidak ada yang lebih baik daripada hidangan yang panas dan pedas. Mari kita mulakan dengan bahan-bahan yang diperlukan.

Bahan-bahan:

- 2 paket mee kuning - 2 sudu besar minyak masak - 1 biji bawang besar (dihiris) - 3 ulas bawang putih (ditumbuk) - Sedikit halia yang telah dihiris - 1 biji ubi kentang besar (dipotong dadu) - 1 peket rempah kari - 2 cawan air - 1/2 cawan krim pekat - 1 helai daun kari - Garam - Gula

Mari kita mulakan dengan memasak mee terlebih dahulu. Rebus mee kuning selama 6 hingga 8 minit dalam air yang telah disediakan bersama dengan sedikit garam dan minyak masak. Apabila masak, toskan dan ketepikan. Kini, kita akan membuat kari yang sangat sedap.

Cara-cara memasak:

1. Panaskan wajan dengan minyak, kemudian tumis bawang besar, bawang putih dan halia sehingga wangi dan agak kecoklatan.

2. Tambahkan rempah kari. Kacau rata sehingga celupan bawang merata dengan rempah kari.

3. Masukkan ubi kentang dan daun kari. Kacau rata sehingga semua bahan bertautan.

4. Tambahkan air dan kacau rata. Jerang hingga air mendidih dan ubi kentang empuk.

5. Setelah kari empuk, ambil krim selamat dan masukkan sedikit garam dan gula ke dalam krim. Masukkan krim ke dalam kari. Kacau rata seluruh adunan.

Hidangkan dengan mee kuning:

1. Ambil sepinggan mee kuning dan rebus dengan air panas selama 1 minit.

2. Letakkan mee dalam pinggan yang bersih.

3. Arahan kari di atas mee yang telah disediakan.

Resepi Mee Kari Special kami sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba! Kami berharap anda menikmati hidangan panas dan pedas ini bersama keluarga dan rakan-rakan anda.

Terima kasih kerana mencuba resepi kami. Sama-sama kita lagi berjaya.

Resepi Mee Kari Nyonya Che Nom

If you are looking for Cara masak mee kari laksa ambil panci, lalu nyalakan api., you've visit to the right page. We have pictures like Resepi mee kari nyonya sharing my ceritera, resepi mee kari dan cara lengkap untuk menyediakanya – my resepi, cara masak kuah mee kari paling sedap enyabdullah.com. Read more:

Cara masak mee kari laksa ambil panci, lalu nyalakan api., resepi mee kari che nom blibi

Resepi mee kari nyonya simple sedap dan puas hati cikza com. Resepi mee kari nyonya sharing my ceritera. Kari resepi sedap kuah masak sambal udang resep masakan. Resepi mee kari special. Cara masak mee kari laksa ambil panci, lalu nyalakan api.. Mee kari simple koleksi resepi emak. Resepi kari nyonya


Also read:

.