Resepi Sup Ayam Pekat

Resepi sup ayam pekat vision, resepi sup ayam pekat lirik, resepi sup ayam pekat adalah, resepi sup ayam pekat meaning, resepi sup ayam special, resepi sup ayam thai, resepi sup ayam sedap, resepi sup sayur,

Jom tengok cara untuk mengira satu kaki kepada inci! Dalam gambar ni, kita boleh lihat ada ia diberikan jawapan nya iaitu satu kaki bersamaan dengan 12 inci. Tapi kalau kita tak dapat jawapan terus, bagaimana hendak mengira?

Cara Mengira 1 Kaki kepada Inci

Pertama sekali, kita perlu mengetahui jumlah inci dalam satu sentimeter. Dalam keratan pautan ni, kita diajar bahawa satu sentimeter bersamaan dengan 0.393701 inci. Kemudian, kita hanya perlu mengali jumlah kaki dengan 12, iaitu jumlah inci dalam satu kaki. Contohnya:

Jika kita ada 2 kaki, kita hanya perlu mengali 2 dengan 12. Jadi, 2 kaki bersamaan dengan 24 inci.

Sekarang kita sudah tahu cara mengira 1 kaki berapa inci, mari kita cuba membuat sesuatu menggunakan ukuran ni. Mari kita try recipe ni!

Biskut Chocolate Chip Wedges

Bahan-bahan:

  • 1 cawan mentega
  • 2/3 cawan gula perang
  • 1 biji telur
  • 1 sudu teh esen vanilla
  • 2 1/4 cawan tepung
  • 1 sudu teh baking powder
  • 1/2 sudu teh garam
  • 1 cawan suji coklat cincang

Cara-cara:

  1. Panaskan oven kepada suhu 375 darjah Fahrenheit (190 darjah Celsius).
  2. Gunakan mixer untuk memukul mentega dan gula perang sehingga creamy. Kemudian tambah telur dan esen vanilla serta mix sebati.
  3. Dalam mangkuk lain, campurkan tepung, baking powder dan garam. Kemudian masukkan ke dalam campuran mentega dan kacau sebati.
  4. Tambahkan suji coklat ke dalam adunan dan gaul rata.
  5. Letakkan campuran ke dalam loyang segiempat yang telah digris dengan mentega. Ratakan permukaan dan panggang selama 20-25 minit atau sehingga biskut kering.
  6. Biarkan biskut sejuk selama kira-kira 5 minit sebelum dikeluarkan dari loyang. Potong menjadi separuh dan potong lagi ke dalam bentuk segi tiga. Biskut siap disajikan!

Resepi ni memang sedap! Cuba lah untuk dessert atau snacktime anda. Nilai tambahan, anda dapat melakukan latihan matematik dengan mengira suku ini dan suku tu. Ia akan mengurangkan kebosanan dan membuatkan anda lebih pandai dalam matematik!

Resepi Sup Ayam Pekat

If you are looking for Ini cerita kita sup ayam dengan rempah homemade, you've visit to the right page. We have images like Resepi sup ayam kampung ala thai pekat, cara masak sup ayam thai kumpulan cara terbaru 2022, ramuan sup ayam pekat yang mudah ⋆ aneka resepi enak resep sup ayam. Read more:

Cara masak sup ayam thai kumpulan cara terbaru 2022, patutlah viral, mee sup ala thai memang sedap, masak pun tak guna sup

Resepi sup ayam kampung ala thai pekat. Cara masak sup ayam thai kumpulan cara terbaru 2022. 1 kaki berapa inci. Resepi sup telur che nom resepi sup sayur campur maybe you would. Haltung hühner hahn huehnerhof delano sup kampung. Ramuan sup ayam pekat yang mudah ⋆ aneka resepi enak resep sup ayam. Resepi sup ayam pekat resepi cara buat sup ayam khalifah media



Also read:

.