Resepi Kek Pisang Noxxa Breadmaker

Resepi kek pisang noxxa breadmaker oven, resepi kek pisang noxxa low sugar, resepi kek pisang noxxa malaysia, resepi kek pisang chef wan, resepi kek pisang coklat, resepi kek pisang sukatan cawan, resepi kek pisang gebu, resepi kek batik, resepi kek sarang semut, resepi kek batik biskut marie, resepi kek marble, resepi kek pelangi,

Kali ini kita akan membuat resepi kek pisang yang ringkas dan mudah menggunakan Noxxa Breadmaker! Mari kita mulakan dengan menyediakan bahan-bahannya.

Bahan-bahan:

1 cawan pisang lembut yang telah dipotong-potong

3/4 cawan gula pasir

2 biji telur

1/2 cawan susu segar

1/4 cawan minyak masak

2 cawan tepung gandum

1 camca teh soda bikarbonat

1 camca teh baking powder

1 camca teh garam

Cara-cara:

1. Masukkan pisang dan gula dalam mangkuk besar, dan tumbuk hingga ia lumat.

2. Tambahkan telur, susu segar, dan minyak masak ke dalam campuran pisang. Gaulkan rata.

3. Dalam mangkuk yang berasingan, campurkan tepung gandum, soda bikarbonat, baking powder, dan garam. Kacau rata.

4. Masukkan campuran tepung ke dalam campuran pisang, dan gaulkan rata. Pastikan campuran tepung telah dicampurkan sepenuhnya ke dalam campuran pisang.

5. Isikan campuran ke dalam loyang yang telah diya dengan sedikit minyak atau mentega.

6. Masukkan loyang ke dalam Noxxa Breadmaker, dan pilih program Bread. Tekan butang START, dan biarkan Noxxa Breadmaker bekerja.

7. Setelah proses selesai, keluarkan kek pisang dari Noxxa Breadmaker dan biarkan ia sejuk sebentar sebelum memotongnya dan menikmatinya bersama-sama dengan rakan-rakan dan keluarga anda!

Ada satu lagi tip yang saya ingin berkongsi dengan anda semasa membuat resepi kek pisang ini. Jika anda ingin mencuba sesuatu yang unik, cubalah menambahkan kacang pecan atau serbuk kayu manis ke dalam campuran pisang! Ini akan memberikan kek pisang anda rasa yang menarik dan lazat!

Jangan takut untuk mencuba dan bereksperimen dengan resipi kegemaran anda! Andai kata resepi ini tidak berjaya kali pertama, cubalah lagi - jangan sesekali menyerah!

Selamat mencuba resepi kek pisang Noxxa Breadmaker ini! Anda pasti akan teruja dengan hasilnya.

Resepi Kek Pisang Noxxa Breadmaker

If you are looking for Nasi beriani noxxa pressure cooker pinterest, you've visit to the right page. We have pics like Resepi kek pisang gebu, food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi, beauty & personal care. Read more:

Food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi, resepi kek pisang gebu

Resepi noxxa pisang kek breadmaker cawan gebu sukatan lembut sedap. Nasi beriani noxxa pressure cooker pinterest. Kek cawan pisang sukatan noxxa periuk resepi kukus lembut sedap moist gebu. Manamana nadia the magic of noxxa breadmaker kek pisang ekspress. Pisang kek resepi gebu. Food, lifestyle, education, parenting, diy cararesepi. Resepi kek pisang noxxa breadmaker contoh yuk



Also read:

.