Resepi Colek Ayam Azie Kitchen

Resepi ayam azie kitchen, resepi colek ayam kelantan, resepi colek buah, resepi colek buah, resepi colek perut, resepi colek malas kelantan, resepi colek ayam, resepi colek ayam kelantan,

Pernahkan anda ingin mencuba hidangan baru yang berbeza dari hidangan harian anda? Jika itu yang anda cari, jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi Colek Ayam Kelantan dan Colek Perut yang kaya dengan rasa dan sangat popular di kalangan penduduk Kelantan.

Jom Mulakan Dengan Gambaran Keseluruhan Resepi

Bahan-bahan yang diperlukan

  • 250g daging ayam
  • 250g perut lembu
  • 2 ulas bawang putih
  • 1 sudu makan cili kisar
  • 1 sudu makan kicap manis
  • 1 sudu teh serbuk cumin
  • 1 batang serai dihiris halus
  • Garam secukup rasa
  • Air secukupnya

Cara-cara penyediaan

  1. Potong ayam dan perut lembu mengikut saiz yang anda mahu.
  2. Tumbuk bahan-bahan rempah seperti bawang putih, serai dan cili kisar sehingga lumat.
  3. Tambahkan kicap manis, serbuk cumin dan garam ke dalam adunan rempah tadi.
  4. Tuang adunan rempah tadi ke dalam periuk dan masakkan sebelum ditambahkan air.
  5. Kemudian, tambahkan air dan kemaskan ayam dan perut kepada rebusan tersebut.
  6. Biarkan masakan tersebut mendidih dan kacau perlahan-lahan selama 10-15 minit.
  7. Sudah siap untuk disajikan bersama dengan pelbagai hidangan sampingan seperti nasi panas atau roti canai yang lembut.

Jangan lepaskan peluang untuk mencuba resepi yang pasti akan memukau lidah anda serta mencedok kenangan baru bersama keluarga dan rakan-rakan. Resepi Colek Ayam Kelantan dan Colek Perut ini amat mudah untuk disiapkan dan kaya dengan rasa yang pasti akan membius selera anda.

Resepi Colek Ayam Azie Kitchen

If you are looking for My first blog! 'colek' ayam, you've came to the right web. We have pictures like Resepi colek ayam kelantan colek perut myresipi.com cara masak, membuat resepi colek ayam bangpohan blog, resepi colek ayam kelantan. Here it is:

Resepi ayam pedas kelantan resepi colek ayam kelantan mudah (kesukaan, my first blog! 'colek' ayam

Colek kelantan resepi ramai kesukaan pedas garam masukkan lepas gula secukupnya. Membuat resepi colek ayam bangpohan blog. Colek resepi malas kelantan ayam rahsia sedap paling resipi. My first blog! 'colek' ayam. Colek ayam d'cherang restoren detik detik indah dalam hidupku. Resepi ayam limau purut gulai kelantan colek guna resepibonda perut rendang periuk lemak noxxa segar kari susu myresipi percik masak. Resepi colek ayam kelantan colek perut myresipi.com cara masak



Also read:

.